mandag 21. juni 2010

Det ble enda en langhelg på oss....

Torsdag ettermiddag la vi i vei mot Bergen. Det gikk knirkefritt – da vi først kom i gang.... ;)

Vel fremme satte vi opp Campingvogna, luftet hunder og storkoste oss sammen med familien Nilsen/Aas. Klokka gikk litt fra oss, så det ble en forholdsvis sein kveld. Kaldt var det å sitte ute og grille – og vi hadde bare pakket sommerklær..... En erfaring rikere igjen. Varmedressen må være med – også om sommeren. I det minste må vi ha ullpledd med – er ikke nok med tynne flistepper fikk noen erfare.... ;) Jeg hadde heldigvis både ullstilongs og ulltepper ;)) Likevel gikk vi til det «nederlaget» å krabbe inn i vogna til Johnny og Merethe, utpå kvelden (ca. 23.30 ;) Da både regnet og blåste vi nesten vekk.

Ingen av oss hadde giddet å sette opp forteltet for de få timene vi skulle være på Campingplassen, men det burde vi kanskje ha gjort.....

Fredag tok vi det med ro. Jeg var lys våken kl. 04.00, men klarte å drøye til nesten 08.00 før jeg stod opp – likevel fikk jeg «kjeft» fordi jeg var så tidlig oppe.... ;) Langt om lenge kom alle seg på beina og vi dro «på handling», da vi hadde funnet ut at vi manglet noen småting – slik som gummistøvler.... - de lå hjemme ;) Jeg hadde tresko med meg, så jeg led ingen nød, men de andre blei ganske «blaute på beina».

Vi merker at campinglivet fortsatt er ganske nytt for oss, men det går seg til....

Etter handleturen dro vi for å se på hybelen til Maia. Vi var heldigvis forberedt på at den ikke var istandsatt - men det er mye som må gjøres..... Likevel hybelen var romslig, og Maia var visst fornøyd – men hun ser jo det positive i det meste ;)) Bare stuen var 3 ganger så stor som min første hybel, så størrelsen er det ingenting å klage på ;)

Til sist var vi innom Akvariet i Bergen. Det er fasinerende med fisk. Likevel så syntes vi det var noe forfallent og at det er på tide med en oppussning der også – særlig ute. Nå har jo vi vært på Haisenteret i Danmark, så vi så kanskje den store forskjellen på standarden ekstra tydelig!

Det som også var kjekt å se, var treningen av selene. Nå som vi kan klikkertrening var det kjempegøy å se hvordan de trente selene på de premissene :) Det var en jobb jeg gjerne skulle hatt ;)))

På kvelden dukket andre fra Sbk opp. Vi var egentlig invitert ut med dommerne, men siden vi allerede hadde avtalt med Sbk-gjengen syntes vi at vi måtte holde oss til den avtalen. Det ble grilling og skravling til midnatt, så var det på hue i seng, før neste dags strabiaser :)

Vi kom ganske fint avgårde, og det ble en lang, fin, men litt kald dag. Vi hadde strålende sol, men iskald vind hele dagen. Hundene gjorde det ikke så verst. Eivind fikk en 1 plass på lag, ellers en 2,3,4 og 6 plass individuelt. Men jeg husker ikke med hvilken hund, eller i hva. Maia og Kahrma fikk en disk resten var 3 plasser ;) Husker ikke vilket lag hun gikk på. (Sbk stilte med 3 store lag). Skal legge det ut når kritikkskjemaene kommer.

Lørdag kveld hadde Bergen arrangert grilling, men vi hadde misforstått. Hadde fått høre at det først var seiner på kvelden, ikke rett etter stevnet og hadde ikke med oss maten som var innkjøpt. Derfor ble det til at vi grillet på Campingplassen denne dagen også. Vi var ikke fremme på Campingen før 18.30, og da ble det seint å kjøre tilbake – etter at vi hadde dusjet og kledd oss. Det var ca. 30 minutters kjøring hver vei. I stedet koste vi oss der vi var. Jentene våre (Maia, Kine og Silje badet. Henriette var fotograf ;) Ellers fløy de rundt og fant på «rampestreker» ;)

Det var en ganske sliten gjeng som stupte i seng denne kvelden, ikke ble det så sein heller:)

Søndag morgen var det på`an igjen. Da skulle campingvogna dras med og settes igjen et sted på veien. Derfor måtte vi beregne bedre tid denne morgenen. Alt gikk bra. Vi kom litt seinere avgårde en beregnet fordi fam Monsen ikke var helt klare - he, he ;) Ikke så lett å beregne alt første gang i ny vogn! Gratulerer forresten - med ny flott vogn, Kristin og Rune!! :D

Stevnet begynte bra søndagen også. Eivind hadde to knallløp i hopp, en med Tara og en med Dewey. Dessverre (for han) er de andre i Sbk også så gode ;) Derfor endte det med at Johnny «tok» certet fra Dewey. MEN det var sååå fortjent. Han og Sindy hadde virkelig et knalløp. Både Eivind og jeg unner Johnny certet, som også endte i Championat!! :D På 4 plass kom Rune med Athena. Så Sbk var virkelig i slaget ;)

Eivind var ikke i form på noen som helst måte og ville rett hjem etter stevnet, så Maia ble temmelig sur fordi hun ikke fikk hente premiene sine selv. - Får håpe noen andre gjorde det for henne/oss. Tror det er 2 gang vi drar fra et stevne før premieutdeling. Vanligvis er det vi som «plukker med premier» for andre ;)

Vel hjemme sloknet Eivind i stolen nesten før han hadde spist – mens det var fotballkamp! Og han sov fortsatt da jeg gikk og la meg.....

Det ble en tidlig kveld på meg også – var i seng før 22.00 ;))

Ingen kommentarer: